söndag 30 december 2007

Do redo: Handväska

Fyndade en reklamväska på second hand för en femma, använde det svarta tyget och lite spännen och sydde en handväska till syrran som precis fyllt år. Som dekoration och foder blev det grymt snygg velour från S&S och jag har använt viledon (som vlisofix ungefär, fast stadigare) därifrån med. I botten har jag vattentätt (förhoppningsvis...) tyg.


Ta-daa! Nöjd blev jag, hehe. Med vilken tid det tog innan jag vart det... Dröjer nog ett tag tills jag gör en likadan. Jag satte både axelband och handtag på, så kan man ta bort axelbandet ifall man bara vill ha väskan som handväska. Tyglappen som ligger bredvid är förresten ett kort (sytt såklart) med papper på baksidan.


Kanske märks att jag är grymt nöjd med tanke på alla bilder :P

Och med lite småfickor för blandat jox på insidan.

2 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Förstår att du är nöjd med den och du har all anledning; RIKTIGT SNYGGT!!!

Lovisa sa...

Åh, tack så mycket! :D